יום שלישי, 30 בספטמבר 2014

הרמוניה בעיצוב מטבחים

המילה "הרמוניה" מקורה מעולם המוזיקה והיא מתארת שני צלילים בגובה שונה המושמעים בו זמנית ויוצרים ביניהם מרווח הרמוני, כלומר השלמה של תווים למנגינה אחידה. אבל הרמוניה אפשר למצוא לא רק במוזיקה. אם ניקח את המטבח כדוגמא, הוא מורכב מהרבה מאוד חפצים, כלים, מכשירים ורהיטים, בדיוק כמו תווים.

מטבח הרמוני

מטבח הרמוני לעומת מטבח אקלקטי


יש סוג של מטבחים שנקרא מטבח אקלקטי, כלומר מטבח שבו אין הרמוניה בין כל המרכיבים במטבח. במטבח אקלקטי תוכלו למצוא מגוון אביזרים או מכשירים אשר אין ביניהם קשר, חלקים מסטים, עיצובים מיוחדים וכדומה. אך מטבח כזה פוגם בחוויה שלנו כמשתמשים במטבח, כמו לשמוע שני תווים שלא מתחברים הרמונית. בכדי להגיע להרמוניה במטבח עלינו להתאים את כל המכלול של המטבח אשר ישלים אחד את השני. המקצוע עיצוב מטבחים עוסק בנושא של שילוב והתאמת כל החפצים והכלים במטבח בכדי להעניק לנו מטבח מודרני והרמוני.

רוב האנשים יעדיפו בביתם אחידות. בין אם בין כל חדר בבית בנפרד ובין אם באחידות בין כל החדרים בבית. נושא זה בא לידי ביטוי בשנים האחרונות במיוחד מכיוון שבעיצוב מטבחים מודרניים אנו מעצבים מטבח שהו בדרך כלל חלל ההמשך של הסלון, כך שאמורה להיות הרמוניה בין הסלון למטבח כדי ליצור מראה אחיד ונעים לעין. הרמוניה זו יכולה להיעשות באמצעות שימוש בקשת צבעים דומה גם במטבח וגם בסלון, שימוש בחומרים זהים לארונות המטבח ולרהיטים בסלון, שימוש בקישוטים זהים, כמו עיצוב דומה של ידיות וכדומה.

עיצוב מטבחים בתוך חלל המטבח עצמו שם דגש על שני דברים עיקריים: פונקציונאליות ומראה. מטבח הרמוני הוא כזה שעושה חשק ומעורר השראה לטבח או לשף לבשל. בנוסף המטבח צריך להיות מעוצב בצורה נוחה ושימושית, תוך כדי ניצול כל החלל באופן המיטבי ביותר. כאשר בוחרים את אבזור המטבח יש להתחשב בכל שאר הכלים, האביזרים והרהיטים במטבח. רוב כלי המטבח כמו סכו"ם, צלחות וקערות באות בסטים, דבר שמקל על הפיכת המטבח להרמוני.


לסיכום, על מנת לקבל מטבח הרמוני, בו גם השימושיות וגם המראה יתאימו לכם ולאופי הבישול שלכם, מומלץ מאוד להתייעץ עם מומחים בעיצוב מטבחים והם ידאגו שתקבלו את המטבח המושלם בשבילכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה